fredag 21 november 2008

Åre Bageri

Igår när jag var på stan var jag in på Coop på Domus. Där hade dom börjat sälja bröd från Åre Bageri! Jag köpte med mej ett bröd som med bla linfrön och russin som bakats samma morgon! Det var supergott!!

Ikväll kommer Gabriella hem till mej! Det var jättelänge sedan vi sågs. Förrut umgicks vi jämt, arbetade på samma jobb, bodde vägg i vägg och lagade en hel del mat tillsammans. Nu har vi båda flyttat och blivit sambos och jag har bytt jobb, så nu syns vi nästan aldrig! Men i kväll ska hon komma och hälsa på hos mej och vi ska äta nachotallrik! När vi åt tillsammans så vart det oftast nachotallrik, potatis- och purjolökssoppa, tacos, pasta carbonara, majskolvar eller på sommrarna grillat med pepparsås! =)

Näe, nu är lunchen slut... Back to work!
//Hanna

5 kommentarer:

Sanna sa...

Vad mysigt att träffa en gammal kompis på det sättet! Kan nog inte bli annat än trevligt :)

brödet ser fantastiskt gott ut!

ha en trevlig kväll! och förresten, missa inte min adventskalender som startar den 1 dec med massa härliga, roliga och goda matluckor fram till jul

Anonym sa...

Ha en supertrevlig kväll nu! Alltid roligt att träffa gamla vänner!

Anonym sa...

Älskar nachotallrik! Hoppas ni får en trevlig kväll. :)

M. sa...

vad gott brödet ser ut :)
hoppas att du får en riktigt bra helg hanna! :) några planer?:) jag ska nog till IKEA, om vädret tillåter :) hoppas att det är bra väder i östersund :) här är det kallt, men uppehåll :)

ha det toppen! kram kram

Hanna sa...

Ayla: Näe, eller hur!? =) Spännande med julkalender. =D

Kryddburken: Tack!

Unga morsan: Visst är det gott!

Molly: det var ett jättegott bröd! Här är det kallt och snöigt, var nästintill storm häromdagen, men nu har det lugnat ner sej!