torsdag 27 november 2008

3-rätters på Simon & Victor.

Förrätt: Plocktallrik med Jämtländska delikatesser. Älgkorv, renkorv, tunnbrödchips, rödingröra, getost, kapris m.m.

Huvudrätt: Jämtländsk fjällrödingfilé på ljummen salladav rödbetor, chèvre, pinjenötter och färskpotatis. Kronärtskockskräm.

After dinners: Drink med frangelico, vit kakaolikör, mjök och grädde.

Ser det inte gott ut!? Det var ialla fall supergott! Förrätten delade vi på, till huvudrätt tog jag röding. Det enda som jag inte gillade var att det var inlagda rödbetor som de hade ungsbakat. Jag fattar inte alls varför, färska rödbetor som är så söta och goda!! Det var en otroligt trevlig kväll, trots att vi inte alls vart så många som det var tänkt!!

Tänk, i morron är det fredag!! Det är helt sjukt vad den här veckan har gott snabbt, jag har knappt hunnit med. Men det är skönt att det är det är helg ialla fall! Jag hade tänkt att skriva att jag inte hade något planerat in för helgen men så kom jag på att på lördag ska jag och Sara i väg och träna ett dubbelpass, först spinning och sedan bodypump, därefter har jag tänkt att gå på stan en sväng och kika lite på julklappar. På söndag är det dags för tunnbrödsbak hos mormor och morfar och på kvällen ska vi troligtvis till ett par kompisar och käka middag och kika på film.... och så ska man hinna pynta inför advent! Så jag har nog en del planerat i helgen när jag tänker efter!

//Hanna




2 kommentarer:

Anonym sa...

Du den där drinken såg verkligen smarrig ut...

Nadja

Anonym sa...

FUUUUSK! Jag vill också ha fjällröding! Bodypump är jag också avundsjuk på.. *mutter*
Jag har förresten svarat på din utmaning nu :)