lördag 15 november 2008

Greksallad.


I torsdags var Matilda min kusin hem till mej! Som jag har nämnt tidigare så äter vi ALLTID greksallad när vi träffas. I torsdags var inget undantag! Recept på en lyckad Hanna- och Matildakväll:

Greksallad
tomat
gurka
grön paprika
fetaost
oliver
röd lök
(avokado)
en god olivolja

vitlöksbröd
ett gott glas rött

Blanda alla ingredienserna, ringa över olivolja. Krydda ev med timjan eller flingsalt och peppar.

Eftersom jag är gräsänka i helgen så for jag hem till mamma i går kväll och blir där i helgen! Just nu är jag hos pappa, och nu ska jag kila i väg och busa med lillgrabben igen! =)

//Hanna


7 kommentarer:

M. sa...

en fortsatt trvlig helg på dig hanna. jag hoppas även att du får en bra kommande vecka:) kram

Petra sa...

Mums, ser jättegott ut! Älskar greksallad!!

Anonym sa...

Älskar grekisk mat! Speciellt fetaost och tzatziki. Inget klår den grekiska yoghurten som bara finns i grekland. Hoppas på att åka dit snart igen så man får äta det igen. :)

Hanna sa...

Molly: Tack detsamma!! =)

Petra: Visst är det gott!

Unga morsan: Grekiskt är en av mina favoriter också!!! Men godast är det förstås i Grekland!

Anonym sa...

Grekisk sallad är så himla gott.. älskar de där ingredienserna:-)

Anonym sa...

Mums så gott

Anonym sa...

Grekisk sallad är min o min mammas stadardrätt när vi har mysmiddag på helgerna. Svingott! Varieras ibland med pestopastasallad, lika gott det!