fredag 28 november 2008

Kycklingfiléer med indiskt ris.


Min fruktsallad och Anna har inspirerat med mycket indisk mat på senaste! Helst hade jag velat göra samosas eller något annat spännande... men det spar jag nog till en helg dag. Idag fick det istället bli stekta kycklingfiléer med indiskt ris, citronyoghurt och mangochutney. Inte helt fel det heller!

Indiskt ris
ris
1 gul lök
haricot verts
russin
indisk wokkrydda

Hetta upp olja i en kastrull, häll i kryddor och ris och låt det fräsa ett par minuter, häll sedan på vatten och låt koka enl instruktion. Hacka lök och fräs glansigt i lite olja. Hacka haricot verts och blanda låt det fräsa med ett tag. När riset strax är färdigt blanda ner lök, haricotverts och russin.

Jag hade tänkt att blanda typ gurkmeja, curry och lite annat men så märkte jag att jag hade en påse med indisk wokkrydda i kryddhyllan. Passade ju perfekt!

Citronyoghurten gjorde vi av de torkade citronerna som Joel hade med sej hem från Dubai!! Vi skedade upp turkisk yoghurt i en skål, rev i en halv torkad citron och kryddade med salt och peppar. Spännande att testa torkad citron! Yoghurten var väldigt god, men ibland smakar citronen lite grann som nystädad toalett luktar, hahaha!

//Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj vad gott! Vad var det för wokkrydda du använde? Jag FICK 6 st jättefina kryddburkar idag från Tojaimport idag som jag ska använda framöver :) Kolla in på min sida så får du se vilka kryddburkar det var :)

Hanna sa...

Anna: ja, det vart super! =) Wokkryddan är beställt från en sida som hette brattbergs., men dom har lagt ner nu.