torsdag 20 november 2008

Lunch på Ragnars!



Idag for jag hem från jobbet vid elva, fick tid hos doktorn eftersom jag hade så ont över bröstet... har känt av det hela veckan men idag gjorde det ordentligt ont. När jag pratade med distriktsköterskan lät det som om hon trodde att det var hjärtat som krånglade, -Och du som är så ung, tillägger hon. Nu var det inte alls så farligt utan jag har fått någon inflammation i muskellederna, så ont gör det (i musklerna inte i hjärtat) men det är inte farligt ialla fall. Puh!! Jag hann bli riktigt uppskärrad när hon trodde att det var hjärtat, jag som är så ung!

Så idag vart det lunch på stan, en sallad på Ragnars! Tyvärr blir inte korten så bra med min kamera... men salladen är supergod! Pastasallad med kycklingröra, majs, rödlök och marinerad fetaost och oliver. Eftersom jag hade ont och det var lite synd om mej gick jag förbi Akademibokhandeln på vägen hem och köpte mej en bok, så i eftermiddag har jag bara legat i soffan och läst... Skönt! Missade dock ett möte på jobbet jag hade velat vara med på... men men... Andreas skulle notera! =)

Nu börjar det bli dags att fixa middag!
//Hanna




3 kommentarer:

Anonym sa...

Den där kycklingsalladen ser supergod ut! Hur är den kryddad?Med curry? Skönt att det inte var några hjärtproblem men du gjorde helt rätt som sökte vård för bröstsmärtor ska man alltid ta på allvar!

Anonym sa...

Usch vad obehagligt. Tur att det inte var något allvarligt. Haha, jag köpte också en bok idag. Har tänkt på det i flera veckor om jag ska vara ärlig har varit sugen på att läsa och idag var det rea dessutom så bara att passa på.

Hanna sa...

Anna: Ja, jag hann bli rätt rädd där, men det var ju ingen fara!! Jag tror att kycklingröran är grundad på mangoraja!

Emma: Ja, verkligen... det var inte alls kul! jag älskar att läsa, men ibland räcker inte riktigt tiden till tycker jag. Det går i perioder det där... ibland läser jag jättemycket!