lördag 22 januari 2011

Goda laxgrytan, med räkor


Den här laxgrytan är så himla god! Har ni inte testat den så måste ni göra det. Jag har gjort den som gryta men jag har även gjort såsen och hällt över laxfiléerna och kört i ugnen. I går fick det bli som gryta och när den var färdig så blandade jag i räkor som fick bli varma. Jag som inte trodde grytan kunde bli godare! 


För ett tag sedan gjorde jag en pastasås med philadelphiaost och räkor som påminde om den här grytan. Jag har inte lagt upp receptet för kortet vart så dåligt. Jag kockade hemma hos några vänner så det vart kort med mobilen. Jag tror att jag lägger upp den i morron i alla fall, trots det dåliga kortet, för den vart väldigt god! 


Näe, nu har jag inte tid att sitta här. Snart kommer tre av mina favoritbrudar. Vi ska käka mexikanskt och dricka lite vin. Jag har en film som jag har tänkt att vi ska kolla på.... men jag skulle inte bli helt brydd om vi surrar bort hela kvällen! :) Man skulle kunna säga att det är en tjejkväll, fast Joel är ju inte tjej. Men jag skulle tro att han gör oss sällskap till middagen och sedan stänger in sig i datarummet. Han något något tidigare om kackel... jag förstår inte vad han menar! ;)


Trevlig lördagkväll gott folk! 
//Hanna

1 kommentar:

Jenny sa...

Ja, den verkar vara jätte god. Det ser iaf väldig gott ut!