onsdag 5 januari 2011

Kycklinggryta med mango chutney



I paketet från Ridderheim var det ju även med en mango chutney. Jösses vad god den var!! Både jag och Joel älskar mango chutney så vi har det nästan alltid hemma, men då köper vi Santa Marias eller ett annat märke som heter Bombay, tror jag. Men det går inte alls att jämföra dom chutneysarna med den här, ni bara måste prova den! De andra jag brukar använda är väldigt söta och socker toppar innehållsförteckningen, på Ridderheims är det mangopuré som toppar innehållsförteckningen, och det är väl precis så det ska vara!? Vi gör ofta kycklinggryta med mango chutney så jag vet att jag har bloggat om det tidigare, men här kommer det igen. 


Kycklinggryta med mango chutney
2 kycklingfiléer
1 röd lök
1 röd paprika
majs
2,5 dl matlatningsgrädde
1 burk Ridderheims mango chutney
salt, peppar


Skär kycklingen i mindre bitar. Fräs i olja, salta och peppra. Hacka rödlök och paprika och låt det fräsa med tills kycklingen är genomstekt. Tillsätt majs. Häll på grädde och mangochutney. Smaka av med salt och peppar. 


//Hanna

1 kommentar:

mumsfillibaba sa...

Älskar mango chutney och tänkte göra något liknande ikväll!