onsdag 5 januari 2011

Ridderheims Apelsin- och likörkonfit.



För ett tag sedan fick jag hem ett paket från Ridderheims, i samband med att de börjar med ett nytt koncept, Tante Juliette. Så här skriver Ridderheims i ett pressutskick: 

 Ridderheims lanserar ett helt nytt butikskoncept som kretsar kring välsmakande patéer tillagade på uteslutande naturliga råvaror. Till grund för det nya konceptet ligger tidlösa recept som gått i arv från generation till generation och nu förenats med modern matkultur.


- Vi vill lyfta det flamländsk-franska köket och föra in vardagslyxen i de svenska hemmen. Tante Juliettes patéer med tillbehör är en kulinarisk upplevelse som passar lika bra som en modern förrätt som en hel måltidslösning. I sortimentet ingår allt från sensationella patékreationer så som hjort och äppelpaté och pomamorepaté till de mer traditionella patéerna i form av vitlöks-, lant- och murkelpatéer, förklarar Patrik Birgander kategorichef på Ridderheims & Falbygdens.
I paketet fick jag paté, flatbröd med rosmarin, mangochutney och confit. Tyvärr hade patéförpackningen gått sönder så den vart dålig innan jag hann smaka. Däremot testade jag de andra. Confiten åt jag med kex och brié, passade även bra på flatbröden, jättegott! Älskar att ha någonting sött till brién! Favoriten i paketet var utan tvekan chutneyn, men mer om det tar jag i nästa inlägg. 


//Hanna

Inga kommentarer: