måndag 29 juni 2009

Risonisallad.

Jag har länge varit sugen på att göra en risonisallad som jag sett hos Annes mat, och nu i salladsvärmen vart det av. Salladen serverades ljummen tillsammans med grillad chorizo. I orginalreceptet hade användes halloumi, jag använde salladsost från skärvången. Så här gjorde jag.

Risonisallad
250 g risoni
1 röd lök
ruccola
körsbärstomater
1 liten burk pesto
salladsost från skärvången

Koka risoni och blanda tillsammans med resten av ingredienserna. Servera med grillad chorizo.

//Hanna


3 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt tillbehör till den grillade korven, istället för korvbröd! :-) Risoni är himla gott i kalla sallader! Ha ne trevlig kväll!

Växelhäxan från norrland sa...

Risoni är nått jag aldrig har prövat..
Man är så inkörd ibland på det man alltid använder..
Nu tänker jag faktiskt kolla om vår butik i samhälet har detta hemma...
Såg smaskigt ut...

Hanna sa...

Kryddburken: Det är ju det, mycket gott!!

Växelhäxan: Det tycker jag att du ska göra. Första gången tyckte jag dock att det var lite läskigt, såg ut som ris men kändes inte och smakade inte ris. haha.