lördag 6 juni 2009

Mys!

Jag och Joel hade planerat en mys kväll i soffan igår. Joel stod för efterrätten och jag hade ingen aning om vad han pysslade med i köket, men jag hade sett halloumiost i kylen. In kom ham med detta, ett fat med stek halloumi, litchiplommon och en annan spännande frukt. Mmm! Så mycket mys i soffan vart det dock inte. Efter vi rensat fatet ringde en jobbarkompis till Joel och ville att vi skulle komma över. Alltid när dom ringer så är vi på väg någon annanstans så vi bestämde oss för att gå dit. Dom skulle iväg på krogen sedan men jag och Joel sa att när dom går ut så går vi hem. Vi hann bara vara där i en timme så var dom på väg ut, jag och Joel tittade på varann och sa -Va fan, det är klart vi ska med ut... Men det blir ingen efterfest i alla fall. Jo, eller hur! Utanför krogen när vi väntar på skjutsen så dyker ett gäng kompisar upp som vi umgås med alldeles för sällan så plötsligt satt vi i en taxi på väg till dom. Haha! Så typiskt oss. Jaja, man är bara ung en gång, som Joel sa i går. =)

Trots att det vart en sen kväll så var den lugn och jag känner mej pigg och fräsch idag så nu ska jag ta och "fli" mej för att gå ner på stan och träffa Sara. Vi tänkte ta en liten shoppingrunda och sedan ska vi till Jamtli och heja när mamma cyklar i mål. Jag och Sara hoppade Jämthjulingen i år, funderar på att cykla Storsjön runt istället. Vi får se! Ikväll ska jag iväg på, tjejgrillkväll. Eller, nu är det inte grillkväll längre för vädret var så tråkigt, vi ska beställa kina istället. Men tjejkväll är det!

//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mums vad gott det där såg ut! :)

Växelhäxan från norrland sa...

Du håll fast i den gubben, duktigt han är..blev riktigt sugen på den efterrätten..
Ibland gör det ju inget att planerna för kvällen ändras, härligt när det blir lite spontant så där...

Helena sa...

KLart du ska cykla storsjon runt!
Vilken trevlig blogg du har, vilken guldgruva att gräva i när middagsinspirationen tryter:D

Hanna sa...

Kardemummagumman: Det var det!

Växelhäxan: Tro mej, det gör jag! =)

Helena: Åh vad kul att du tycker det!! Ja, det luter allt åt att vara med! =)