tisdag 2 juni 2009

Middagsbild.

Har inte så mycket recept att bjuda på idag, men jag lägger upp en bild på middagen i alla fall. Till middag vart det lax med matvete och en kall créme fraichesås som vi smaksatte med bl.a. tomatpuré, sambal olek, jalapeño och rödlöd. Också lite sallad till det.

Idag har varit en lååång dag. Var så otroligt trött i morse fast jag somnade rätt tidigt och sov gott hela natten, och frusen har jag varit... Förkylning på gång? Näe, den ska jag nog skrämma iväg. Nu blir det promenad med Sofie, sen ska vi mysa ner oss i soffan och kika på film och äta lite melon!

//Hanna

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig middagsbild! Ser verkligen gott ut!

Minna sa...

Såg ut som en härlig middag! Med lax på tallriken är det svårt att misslyckas :). Såsen lät också enkel och god, kall sås till lax är aldrig fel!

Växelhäxan från norrland sa...

Längesen vi åt lax hemma...såg gott ut.
Matvete undrar jag om jag skulle ha prövat?
Är lite anti när det gäller allt för nyttigt, knäpp är jag, i know..
Blir dock lite nyfiken så jag kanske måste gå och inhandla..
Visst kan man blanda ner det i sallad också?
Soliga hälsningar

Sara sa...

Tack:D

soya sa...

Svar: Jo, jag vet smoothies är typ det godaste man kan dricka på sommaren. Speciellt när det är riktigt varmt ute, då sitter det alltid fint med en kall smoothie. :)
Dem "vanliga"smoothisen funkar ju också, men man tröttnar lätt och vill prova på något nytt. Man kan ju bara använda fantasin lite :)

Ha det fint!
kram :)

I Nadja kök sa...

Ser väldigt gott ut trots att jag inte är så förtjsut i lax.

Hoppas du inte blir sjuk.

Nadja

Hanna sa...

Kryddburken: Det var det! =)

Minna: Det är så kul men lax, för det går att variera i de oändliga!

Växelhäxan: Matvete är en favorit hemma hos oss och det passar väldigt bra till sallad! Testa!!

Sara: =)

Soya: Ja absolut!!

Nadja: Tack, känner mej mycket piggare idag, så förhoppningsvis var det bara en trött och kall dag!