torsdag 25 juni 2009

Frukost.

Fick en väldigt bra start morgonen i morse. Masade mej upp ur sängen och tog mej en halvtimmes promenad. Termometern visade 17 grader trots att klockan inte var mer än sex och solen inte nått till min temometer ännu. Och inte ljög den heller, det var soligt och härligt och Rix morgon zoo höll mej sällskap på vägen.

Väl hemma tog jag mej en dusch och gjorde sedan i ordning frukost. Det vart müsli med lite jordgubbar som vart över sedan i går. Tidigare har jag gjort egen müsli i ugnen. Nu gör jag egen müsli direkt på tallriken på morgonen. Vad jag har på varierar lite på vad jag har hemma och är sugen på men i morse vart det: rågflingor, fiberberikat havregryn, linfrön, solroskärnor, russin, mandlar och allbran. Också jordgubbar på det då!

Tänk om alla morgnar kunde starta som denna!
//Hanna

3 kommentarer:

Växelhäxan från norrland sa...

Min plan va också att gå ut i morse är ju så härligt..
Detta klantarsle glömde dock att ställa klockan...
Eller va det medvetet kanske????
Who knows..
Mvh

Anna sa...

Vilken härlig morgon! Jag klev också upp tidigt imorse (svårt att sova ju när det är så ljust ute) och stak iväg ut och sprang... helt underbart skönt i sisådär den första 1 ½ timmen men sen höll jag på att dö av törst och värmeslag *skratt* Sen satt det fint med en riktig superfrukost med jordgubbar, hallon, vaniljyoghurt och supergod müsli :) Ha det fint Hanna!

Hanna sa...

Växelhäxan: Man blir på så bra humör av att starta morgonen med en promenad.

Anna: Vilken kanonfrukost! Lät ju supergott!! =)