fredag 12 juni 2009

Apelsin- och rosmarinlax


Hittade ett spännande laxrecept på tasteline. Egentligen skulle man ha grädde men det hade jag inte hemma så det var créme fraiche.

Apelsin- och rosmarinlax
4 laxfiléer
2 dl lätt créme fraiche
2 msk koncentrerad apelsinjuice
1 tsk rosmarin
salt, peppar

Blanda créme fraiche, apelsinjuice och rosmarin. Smaka av med salt och peppar. Lägg filéerna i en ugnsform. Tillaga 20 min 225 grader. Servera med pressad potatis.

Nu har inte jag tid att blogga någe mer.Trevlig helg!
//Hanna

5 kommentarer:

soya sa...

Vad gott det ser ut! :)
kram

Minna sa...

Åh så smarrigt det ser ut. Jag åt också lax till middag idag, fast regnbågslax. Känns som bra fredagsmat :) Trevlig helg du också!

Emilies Skafferi sa...

Åhh det låter jättegott!

Växelhäxan från norrland sa...

Är ju lax överallt, bara jag som inte har nån hemma..
Hmm ja,ja vad gott det såg ut

Hanna sa...

Soya: Mm! =)

Minna: Lax är perfekt fredagsmat. Går snabbt att göra och går att göra lite festligare!

Emelie: Ja, det var spännande med apelsinjuice i!

Växelhäxan: Lax är bra fredagsmat! =)