onsdag 17 september 2008

Pestolax med bulgur och kikärtssallad.

Egentligen hade jag planerat foliepaket med pangasius till middag, men jag hade glömt att ta fram fisken. Skickade ett sms till Joel att han skulle ta fram fisken när han var hem på lunchen, skrev också att den låg längst upp i frysfacket så att han skulle förstå vilken fisk jag menade. När jag kom hem så låg det fyra laxfiléer på diskbänken. - Men! Fisken som låg längst upp sa jag ju! sa jag. -Ja sa Joel, den låg längst upp. Och visst det hade han väl rätt i, laxen låg längst upp... om man lyfte på pangasiusen.

Nåja, lax är ju supergott! Foliepaketen valde jag att spara till en annan dag, istället bredde jag ett lager pesto på laxen och körde in den i ugnen och till det kokade jag fullkornsbulgur.

För ett tag sedan gjorde Lisa en kikärtssallad som jag tyckte såg god ut! Idag testade jag mej på en egen variant med kikärtor, strimlad purjolök, klyftade körsbärtomater med en skvätt olja och havsörtsalt.

Nu ska jag träffa Sofie för en promenad!
//Hanna

5 kommentarer:

fruktsallad sa...

Pestolax är så gott! Jag lagade pangasius för första gången i veckan. Du får skriva om dina foliepaket en annan dag! :)

Lisa sa...

men hanna! ÄNNU mera god lax? (: jag måste laga lax. nu. och visst är det gott att äta kikärtor så?

Anonym sa...

Jag tycker inte om pesto men det andra låter jättegott!

Anonym sa...

Så gott! Mannen har vid något tillfälle impeoviserat och gjort ugnslax med röd Pesto Rosso! Det blev hur gott som helst!

Hanna sa...

Fruktsallad. Ja, får ta foliépakten nästa vecka!

Lisa: Haha! =) Ja, fast det var ju inte planerat med lax. Kikärtorna vart supergoda! Nu kommer jag att äta mer kikärtor!

Anna: Pesto som är så gott =)

Kryddburken: Har inte testat röd pesto ännu, men jag måste göra det!!