torsdag 11 september 2008

Pastasallad


Äntligen torsdag! Det har varit en lång vecka det här... igår fick jag tokhuvudvärk, snäppet under migrän, så jag låg i soffan hela kvällen och funderade på om jag skulle kräkas eller gråta. Men idag mår jag mycket bättre. Dagens middag vart pastasallad, de ska gå snabbt när man jobbar kväll!

Pastasallad
4 port penne
pesto
1 stor rödlök
bladspenat
1 röd paprika
soltorkade tomater
1 avokado
½ zucchini
majs
1 bit fetaost
oliver

Koka pasta, blanda med pesto. Hacka alla grönsaker och blanda i en storskål. Servera med ett gott bröd!

Trevlig kväll!
//Hanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

så gott och fräscht det ser ut! :D

M. sa...

det här ser jättegott ut.) hoppas att du mår bättre nu:) ha en fortsatt bra kväll och sov så gott!

Anonym sa...

Låter inget vidare med sån huvudvärk. Hamnar jag på O'Learys ska jag härma dig med maten.
Pastasalladen ser god ut du!

Anonym sa...

Gott! Måste se till att äta pasta till helgen, blir ju så sugen varenda gång jag tittar in hit. Vad jobbigt med sådan huvudvärk, stressigt på jobbet? hoppas du mår bättre i alla fall.

Hanna sa...

Filibaba: Ja den vart god. Sambon tyckte att det var en lyxpastasallad.

Molly: Tack! Känns mycket bättre nu!

Karin: Gör det, jag rekommenderar den!

Emma: Pasta är gott! =) Nu känns det mycket bättre. Ja, det har nog varit en ganska stressig vecka!

Lisa sa...

mm, vad jag tycker om sån mat. en av de få saker jag kan äta hur många dagar i rad som helst utan att tröttna.