fredag 26 september 2008

Favoritmiddag.

Idag hade jag planerat enchiladas till middag. Kom hem, blandade ihop en guaccamole, gjorde en sallad och satte i gång plattan på spisen för att steka köttfärs... väntade, väntade och väntade på att det skulle bli någon värme, men det ville sej inte. Joel gick i väg och kollade säkringar och mycket riktigt en säkring hade gått. Fixade det men det fungerade ialla fall inte så då gick vi ut till proppskåpet och upptäckte att även en propp hade gått, och inga proppar hade vi såklart. Proppar införskaffades och spisen var igång igen, men bara på halvfas... vilket betyder lampan till spisen lyste lite svagt men ingen värme kom. Till saken hör att idag var det massa arbetare här och satte in en fläkt ovanför spisen (vi har bara haft ett värdelöst utsug tidigare) och Joel sa att dom hade dragit ut spisen och strulat en massa

Så tillslut ringde jag till Östersundbostäders Akutjour, deras tips på akuta ärenden var översvämmning, men... är det inte akut att vara utan spis en hel helg så säg? Det anser jag ialla fall. =) En kille kom hit och drog ut spisen och mixrade en massa och sedan upptäckte han att gubbarna som var här i dag hade satt in kontakten upp och ner(?) Så halv åtta var spisen igång igen, men vid det laget var en kompis redan på väg hit och hon var förbi Donken och köpte mat till oss. Alla som känner mej och vet vad jag tycker om Donken förstår vilken supermiddag det vart idag! Mmm....

Nåja, även om det inte var så gott så är jag mätt i alla fall och jag har en fungerade spis!!! Äppelkakan till fredagsfikat vart väldigt god ialla fall, så det receptet rekommenderar jag!


//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nästan exakt samma grej har hänt mig en gång (en kille var och fixade med proppskåpet och gjorde ngt helgalet så elen definitivt inte funkade sen) och fick vara utan både lyse, el och spis i två dagar! som tur är bor ju mina föräldrar nära så jag flyttade hem till dem och jag fick en hyfsat bra ersättning från elbolaget för all mat som blivit förstörd och sveda och värk... men ändå är det ju helhemskt när det händer! tur att det fixade sig tillslut för dig! :) ha en fin helg!

Anonym sa...

Jag var också med om någonting liknande en gång, det blev någon typ av kortslutning så att när jag satte igång spisen tändes kökslampan! Hel knasigt, det var också på en helg men som tur var bodde hyresvärden på området så jag fick hjälp dagen efter i alla fall.

enAnnan sa...

Skönt att det löste sig till slut. :) Och ja det är akut!

http://baramat.blogspot.com/

Hanna sa...

Anna: Ja, jag fick ju till det ett par timmar senare ialla fall!

Emma: hahah, skumt!

Enannan: Ja, visst är det!