måndag 15 september 2008

Het ajvarkorv

Idag hade jag inte en aning om vad vi skulle käka när jag kom hem och inte hade jag tid att fundera heller eftersom jag skulle i väg och träna. Sånna här dagar önskar jag att jag kunde äta snabbisar och stekt korv bara men jag tycker verkligen inte om det. Pasta och korv vart det ialla fall och det här fick korven sällskap av.

Het Ajvarkorv
falukorv
1 gul lök
2 morötter
majs
1 lätt créme fraiche
ett par matskedar stark ajvar
chilisås
salt, peppar

Hacka lök och
morötter, skiva korven och dela en i mindre bitar. Stek i olja i en panna, häll i créme fraiche och ajvar. Tillsätt majs, smaka av med chilisås, salt och peppar.

Ingen sensationell matupplevese men helt ok!

//Hanna

2 kommentarer:

Lisa sa...

jag brukar ha ajvar i min korv stroganoff istället för tomatpuré, blir lite mer spännande då i alla fall.

Hanna sa...

Lisa: Ja, ajvar är gott. Jag gillar den starka så man får lite hetta!