tisdag 6 april 2010

Pestobakad lax med risonisallad

Så då var påskhelgen slut och vardagen är tillbaka! Har hunnit med en massa i påsk, en sväng på puben, en sväng på skotern (eller ja, i skoterkälken), hem till mamma, hem till pappa, träffat vänner, träffat brorsorna, middag hos Joels mamma, en sväng på stan och lite pyssel! God mat har det blivit, men ingen direkt påskmat. Inte mig emot, påskmat för mig är typ julmat minus det jag tycker om! Dagens middag vart lax med risonisallad.

Pestobakad lax med risonisallad
4 laxfiléer
pesto

3-4 port risoni
1 röd lök
soltorkade tomater
syltlök
gröna oliver
svarta oliver
fetaost

Salta och peppra laxen, bred över ett lager pesto. Tillaga i ugnen 15-20 min. Koka risoni. Hacka lök och tomater. Blanda med risoni, syltlök, oliver och smula i feta ost. Salta och peppra.

Ikväll var jag ut på en springtur. Vart en kortare sväng än jag tänkt mig... senast jag sprang var det 20 grader ute och jag klädde mig alldeles för mycket och höll på att rinna bort, men skönt var det! Nu blir det lite fika och Lost.

//Hanna

4 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Låter som en härlig och intensiv påsk! Påskmaten klarar man sig utan!:) Laxen ser supergod ut!!

Helena Ljunggren sa...

pestolax, mums!

Växelhäxan från norrland sa...

låter som ni haft en härlig påsk..
Vad gott med lax..smaskens

Hanna sa...

Sofie: Det var den! =)

Helena: Mmm!

Växelhäxan: Det hade vi! Hoppas att du haft en trevlig påsk också!