fredag 30 april 2010

Lax med getost och bönsalsa.

Igår vart det ugnsbakad lax med ris- och bulgurblandning och bönsalsa till middag. Jag smulade getost över laxen och ringlade sedan på lite honung när den var färdig, supergott! Salsan, som också vart väldigt god gjorde jag så här:

Bönsalsa
1 stjälk blekselleri
2 tomater
1 liten rödlök
1 burk vita bönor
salt, peppar
2-3 msk sweetchilisås

Hacka grönsakerna, blanda med bönorna, häll i sweetchili och smaka av med salt och peppar.

Ikväll ska vi till Gabirella och Dennis och grilla. Jag och Gabriella har som tradition att grilla tillsammans på sista april sedan många år tillbaka. Vi behöver inte ens diskutera vad som ska inhandlas längre, det blir alltid samma sak! =)

Trevlig valborg!
//Hanna

4 kommentarer:

Tara sa...

oj vad mycket gott här fanns! Skall absolut testa din tortellini med getost och valnötter!

mumsfillibaba sa...

Gott!! Gjorde något liknanade i veckan. Lax m getost, valnötter och honung. Ska lägga ut bild och recept någon dag....

KarinW sa...

Klart att man måste rösta på charmtrollet, vilken sötis! Din salsa verkar god, selleri har jag aldrig blandat i.
Ha en bra vecka Hanna!

Hanna sa...

Tara: Vad kul att du tycker det!! Gillar du getost och tortellini kan jag varmt rekommendera den rätten!

Sofie: Då ska jag in och kika! :)

Karin: Tack för rösten!! Salsan vart jättegod med selleri i!