tisdag 1 juni 2010

Kycklingburgare med fetaoströra

Ursäkta den dåliga uppdateringen men här har vi legat sjuka, både Joel och jag. Inte alls roligt att ligga inne sjuk nu när solen och värmen äntligen hittat hit, det innebär att vi har 27-30 grader i vardagsrummet. Inte heller är det roligt när man är sjuk och kylskåpet ekar tomt. Men idag kom brorsan hit och skjutsade ner mig på affären och apoteket. Tack så mycket Niklas!

Jag har varit sugen på att göra kycklingburgare hur länge som helst men hittar aldrig kycklingfärs. Min kollega har också varit på jakt efter det och fick höra att det inte var tillräckligt stor efter frågan på det. Nu har kronfågeln kommit med några grillnyheter, bland annat grillburgare av kycklingfärs. Den hade dom på affären, så idag vart det kycklingburgare till middag. Smidigt att bara lägga på grillen eller i pannan! Till burgarna hade vi sallad, tomat, jalapeño, rödlök och fetaoströra, det var jättegott! Så här gör vi röran.

Fetaoströra
1 frp grekisk fetaost
1 dl créme fraiche
salt, nymalen peppar
vitlökskrydda

Mosa ihop osten med créme fraiche, smaka av med salt, peppar och vitlökspulver.

Nu ska vi ta och slå igång en film till... det har blivit ett par filmer i dagarna. Det finns som inte så mycket att göra.

//Hanna

2 kommentarer:

Kryddburken sa...

Jag klurar lite på att testa de där färdiga kycklingburgarna från Kronfågel, de som ligger i aluminiumtråg, färdiga att ställa på grillen. Var de dom du köpte? Isåfall undrar jag såklart hur smaken på just burgarna va?

Hanna sa...

Kryddburken: Ja precis, det var dom! Jag tyckte att dom smakade bra, skulle kanske salt och peppra på dom lite innan grillning nästa gång!