torsdag 10 juni 2010

Årets sill

Den 6/6 släpptes Årets sill. Förra årets vinnande smak var Fänkålsdill och akvavit, i år kammade Senap och maltwhiskey hem titeln! Jag fick möjligheten att testa sillen innan den kom ut i affären men eftersom jag inte tycker om sill så var det Joel som fick äran att provsmaka och tycka till. Eftersom han gillar både senap och whiskey (och sill framförallt) så föll den honom alldeles i smaken. Joel sa att det ofta brukar vara så stark whiskeysmak när något är smaksatt med det, men det här var perfekt, det var alldeles lagom smak på senapen också. Sillen fick högt betyg av Joel.

Jag tordes mig faktiskt på att smaka lite av såsen i alla fall, den var god och krämig! Nästa gång ska jag tordas mig på att smaka en sill bit också, jag hatar att inte tycka om saker. Har ni testat sillen? Vad tycker ni?

//Hanna

1 kommentar:

tina sa...

Sill är det bästa som finns! :-)