söndag 13 juni 2010

Spansk afton med sangria

Matlagningen i Skåne var minimal den här veckan, vi gjorde i ordning en pastasallad i tisdags och den räckte hela veckan, det var en rejäl laddning! Det var riktigt bekvämt, men igår när jag kom hem var jag riktigt sugen på att laga mat, gärna något jag inte testa förrut! Jag hade fått en flaska med Sangria i veckan så därför bestämde jag att vi skulle ha en spansk afton! Efter förrätt och huvudrätt dukade jag upp ett fat med färsk frukt och två glas med Sangria! Mycket gott och ett bra läskande avslut på en god middag.

Sangria är en vinbål som närmast kan beskrivas som Spaniens nationaldryck. Don Simon Sangria finns att köpa på bolaget för 59kr och har en alkoholhalt på 11 %. Den var god och fruktig, om än lite söt för min smak. Nästa gång tror jag att jag blandar i lite kolsyrad dricka i den, och nästa gång ska det vara solsken så man kan avnjuta den på picknick eller på balkongen!

//Hanna

Inga kommentarer: