onsdag 2 juni 2010

Biffar med medelhavssås

Idag fick det bli köttfärsbiffar till middag. Hittade ett recept på internet med en sås på soltorkade tomater till, det vart gott! Till hade vi klyftpotatis.

Biffar med medelhavssås
400 gram köttfärs
1,5 msk potatismjöl
1 dl mjölk
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk rivet citronskal

5-7 st soltorkade tomater
½ röd lök
2,5 dl Milda mat och visp
0,5 tsk frysta provensalska örter
1 nypa salt
1 nypa peppar

Blanda ingredienserna till biffarna och forma 8 biffar. Stek dem i smör 3-4 min. på varje sida. Tag upp biffarna, gör ren pannan och lägg i tomater och lök, låt det fräsa en stund, tillsätt sedan tomtpuré och grädde.Lägg i biffarna och koka 2 min. Smaka av med provensalska örter, peppar och salt.

I morron ska jag fara iväg och jobba igen, skönt!! Det är ledsamt att gå hemma bara. Blir en kort vecka, på fredag är jag ledig för Sara tar studenten!

//Hanna

2 kommentarer:

Växelhäxan från norrland sa...

japp det där såg gott ut, men små fnissar lite här "frysta provensalska röter? hi hi, antar att det ska vara örter...
Ha en bra dag..

Hanna sa...

Haha, ja såklart ska det vara örter. Det får jag ändra! =)