tisdag 29 juni 2010

Nyfångad harr med romsås

Ni kanske har börjat funderat på om jag har tagit semester eller nått!? Så är inte fallet, jag har bara varit lite lat! När mat har lagats så har det varit gamla favoriter som jag bloggat om tidigare också har jag struntat i att blogga helt. Semestern är långt borta, arbetar två veckor in i augusti sedan får jag ledigt. Då blir det bröllop och bröllopsresa till Grekland, åh vad jag längtar!!

I torsdags var Rolle och Joel ute och fiskade och med sig hem hade Joel en fin harr på strax över ett kilo. Vi gjorde den i ugnen med smör, dill, gräslök, salt och citronpeppar, enkelt men ack så gott! Till den serverade vi sallad, kokt potatis och en romröra som man blandar ihop av créme fraiche, röd rom, dill, salt, peppar och lite tomatpuré. Mat när den är som godast!!

//Hanna

2 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Harr har jag aldrig hört talas om. Men färsk fisk är ju så gott!!

Mor-Mia sa...

Harr låter spännande! Romsås är ju bara såå gott!