lördag 5 juni 2010

Bröllopstårta...?

Ni som följer min blogg vet ju att Joel friade till mig när vi var i Malaysia i december. Vi pratade om att gifta oss nästa sommar, men sedan ändrade vi oss och bestämde oss för i år. Så den 14 augusti är den stora dagen!!! =D

Folk frågar om vi har fullt upp vid med all planering och fixande, men det har vi faktiskt inte...än! Vi kommer att köra catering till middag, det bestämde vi redan från början. Vi hade tänkt att beställa tårta också, men nu börjar jag bli lite sugen på att göra den. Något vill jag göra själv! =) Idag gjorde jag en testtårta, med assistans av mamma. Det vart en tårta med 3 fyllningar, hallonmousse, chokladmousse och citronkräm, täckt med vit marängkräm. Fyllningarna smakade gott var för sig i alla fall, hoppas att det smaka bra tillsammans också.

Vad tycker ni? Det funkar väl som bröllopstårta, fast flera stycken på ställning och med annan garnering!? Lägger upp recept senare om det vart bra!!
//Hanna

4 kommentarer:

Emma sa...

Ser framemot receptet :) Och härligt med bröllop! :) Ni gifter er precis en vecka efter min syster. Hoppas augusti bjuder på fint väder :)

Carro sa...

Grattis till förlovningen och det kommande bröllopet!
Spännande! Tycker det är helt otroligt att du gör tårtan själv! Bara det är ju imponerande! Fyllningarna låter himla smaskens! :)

KarinW sa...

Men grattis grattis, va kul! Tycker du gör helt rätt som beställer mat för hur man än gör så blir det mycket stök. Nu får du njuta av bröllopet istället och en GOD tårta!
Kram kram/Karin

Vickan sa...

Åh,vad skoj,GRATTIS!
Tårtan låter god,ser fin ut också!

Kram