fredag 18 juni 2010

Pizza!!

God morgon god morgon!
Fredag idag, härligt!! Vad passar bättre på en fredag än hemmagjord pizza? Hemma hos oss använder vi oftast de färdiga pizzakitet, tycker det är så smidigt att bara rulla ut degen och på med färdig tomatsås. Finns ju mängder av olika blandningar på "pizzapålägg", alla har vi våra egna favoriter.

Jag tänkte tipsa om min och Joels favorit både på hemmapizza och köpepizza. Så här ser den ut: tomatsås, ost, salami (bacon om vi gör hemma) röd lök, paprika, ananas, banan och curry. Är vi hemma och har majs och syltlök så brukar vi kasta på det också. Suuuuupergott!! Idag blir det ingen pizza, jag ska hem till momma och moffa för middag och övernattning. Pizzan på bilden käkade vi tidigare i veckan.

Vad har ni på eran pizza?

//Hanna

6 kommentarer:

Per Swee sa...

Jag kör stenhårt på Sara Lee färdigkit. Gjorde en enkel med ostsalami och mozzarellaost, blev sjuuuukt bra. Och enkel. Det är även gott att strö ruccola på när man just tagit den ur ugnen och den är rykande färsk.

Anonym sa...

Tycker det är gott med lika enkel som hawaii och som massa oxfile, parmaskinka på :)
Mvh Mitta

Emma sa...

Skinka, lök, champinjoner, grönsaker beroende på vad jag har hemma och creme fraiche såklart. Eller, mozarella och salami och köper jag pizza blir det oftast kebabpizza.

mumsfillibaba sa...

På min hemmapizza vill jag ha en god tomatsås, salami, mozzarella, oliver....tja, lite italienska inslag. Gärna ruccola till!! Mums!!

yasemin sa...

jag gillar med kebab. Eller vegetarisk med squach.

Rebecca sa...

hemmagjord pizzadeg ska det vara <3 sedan har jag på en mustig och smakrisk hemmagjord tomatsås, lök, svamp, tomat, ruccula/spenat, kräftstjärtar och parma/serranoskinka. Toppa med en tjockare söt dadelvinäger och flingsalt <3 MUMS