måndag 14 juni 2010

Pågen Fröjd

Som medlem i Pågens brödpanel får jag hemskickat bröd då och då för att provsmaka och betygsätta. I morse testade jag Pågen Fröjd, ett mörkt potionsbröd med en massa fröer. Det här brödet är inte nytt men bakas efter nytt recepet och är delat, det var det inte tidigare. Dessutom kommer det i en ny förpackning.

Dagens frukost fick bli ett glas hallon- och blåbärssmoothie och en Pågen Fröjd med ost och grönsaker. Jag gillar det här brödet, det är gott, har bra tuggmotstånd och går att fylla med en massa smaskigt. Tyvärr toppar vetemjöl innehållsförteckningen, jag hade gärna sett att innehöll mest fullkornsmjöl. Brödet får en 3,5 av mig.



//Hanna


3 kommentarer:

I Nadjas kök sa...

Jag gav samma betyd som du, tyckte den var okej men inte mer än det.

Anonym sa...

Synd att de inte gör mer bröd med nyttigare mjöl i faktiskt. Det gör ju bara bröden godare!

Hanna sa...

Nadja: 3,5 kändes alldeles lagomt.

Karin: Eller hur!!?