söndag 6 juni 2010

Laxburgare med skagenröra

Igår gjorde vi laxburgare med skagenröra till middag. Suuuupergott! Så här gjorde vi burgarna:

Laxburgare
400g torsk
400g lax
1 knippe gräslök
1 msk dill
2 äggulor
½ dl grädde
1 msk sweet chili
saft av ½ citron
salt, peppar

Blanda alla ingredienserna till en smidig smet i matberedaren. Forma 8 stora biffar. Stek dem i en klick smör i en stekpannan 3-4 min på varje sida tills de har fin färg och ser färdiga ut. Grilla några skivor lantbröd, lägg på salladsblad, fiskburgare och en stor klick skagenröra.

Brorsan och Joel har farit i väg på gäddfisketävling i Lit, jag blir här ett tag och sedan ska jag höra av mig till pappa och se om dom är hemma. Då blir det bus med lillebror!!

//Hanna

3 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Laxburgare blir bara så gott, men med sweet chili har vi aldrig provat, det får vi nog ta och göra!

Sara sa...

Tack=)

tina sa...

Fiskbiffar var länge sen! Bra tips, det ska jag nog lägga på grillen i sommar. Gott!