torsdag 4 juni 2009

Torskgryta med sweetchili.

Så, då kommer det äntligen ett recept också! =) Om man som oss gillar sweetchilisås så rekommenderar jag den här fiskgrytan.

Torskgryta med sweetchili
400 g torskfilé, eller annan vit fisk
1 vitlöksklyfta
2 paprikor, gärna olika färger
1 purjolök
1 milda fraiche
1 fiskbuljongtärning
3-4 msk sweetchilisås
havsalt med chili

Värm upp olja i en panna. Hacka vitlöken, stek grönsakerna tills de blir mjuka ca 5 min. Häll i fraichen, smula ner buljongtärningen. Rör om. Smaksätt med sweetchili. Lägg i torsken och låt det puttra 3-5 min tills fisken är genomkokt. Smaka av med mer chilisås och lite salt. Servera med ris.

//Hanna

4 kommentarer:

soya sa...

Åh mums, jag är helt galen i sweet chilli. :)

Växelhäxan från norrland sa...

Vi är så dålig på att äta fisk, den glöms lixom bort..
Detta va dock ett bra tips, måste nog lägga det i pärmen..
Ha en fortsatt bra vecka..

bakmammorna sa...

perfekt med en god fiskgryta. brukar inte göra med sweet chili med gillar det så det här receptet låter perfekt!

Hanna sa...

Soya: Då ska du testa den!!

Växelhäxan: Jag blir bättre och bättre på att äta fisk faktiskt. För ett par år sedan tyckte jag inte om fisk överhuvudtaget.

Bakmammorna: Då tycker jag att du ska testa den!