måndag 8 juni 2009

Makaronilansagne med kassler.


Veckan inleds med kylskåpsrensning hos oss. Dagens middag vart en makaronilasagne med kassler.

Makaronilasagne med kassler
4 port snabbmakaroner
1 bit kassler
1 röd lök
½ burk majs
1 burk salsa
ostsås
riven ost

Koka pastan. Tärna kasslern och hacka löken. Fräs i olja ett par minuter. Tillsätt salsan och majsen. Smaka av med salt och peppar. Varva makaroner och kasslerröran i en form. Häll över ostsås och strö över lite riven ost. När jag gör ostsås smälter jag margarin i en kastrull och vispar i mjöl. Därefter späder jag ut med vatten, tillsätter ost och smakar av med salt och vitpeppar. Servera lasagnen med sallad.

Regnet öste ner idag när jag var på jobbet och jag tappade totalt lusten att träna ikväll, ville bara krypa ner under en filt i soffan och läsa och lyssna på regnet. Nu har det slutat regna men träningslusten är fortfarande borta, bestämde mej för att träna om det fanns några platser kvar på spinningen. Jag var nämligen helt övertygad att det skulle vara fullbokat vid det här laget. Det var det inte... tyvärr. =) Så nu blir det till att traska iväg till Fristilen! Fast jag vet att jag kommer att jag kommer att bli sugen så fort jag börjar trampa på pedalerna!

Trevlig kväll.
//Hanna

3 kommentarer:

Carro sa...

Vilken god kylskåpsrensnings middag ! =)
Hoppas det gick bra på träningen ..

Växelhäxan från norrland sa...

Så gott det såg ut, är ju en stooor pasta älskare...

Hanna sa...

Carro: Det är lite roligt med kylskåpsrensning... Allt kan hända! =)

Växelhäxan: Pasta är gott! =D