torsdag 26 mars 2009

Pastasallad och Kettlebells.



Det blir inget recept idag, men jag bjuder på en bild på dagens middag ialla fall. Joel hade gjort pastasallad idag så det var bara att hugga in!

Idag var jag och Sara och testade Kettlebells för första gången. Kettlebells kommer ursprungligen från Ryssland där tyngdlyftarna länge har använt sej av det träningsredskapet. Det ser ut som en kanonkula med ett handtag som man svänger omkring. Ta en titt på det här klippet så förstår ni. Vi gjorde faktiskt alla utav de där övningarna utom den sista... som tur var! Det är säkert en bra träning men jag och Sara kommer nog att hålla oss nog till Stepintervall på torsdagar. Tyvärr hade de inga bra vikter för oss på kettlebellsarna, 4 kilo var för lätt och sedan var nästa vikt åtta kilo och det var förbannat tungt när man skulle lyfta upp den över huvudet med en arm. Men timmen gick snabbt ialla fall!

//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad modigt av er att testa i alla fall! Har funderat några gånger på det där med kettlebells...

KarinW sa...

Häftigt Hanna!
Själv tränar jag bara pekfingrarna på tangentbordet....måste komma igång snart!
ha det fint/Karin

Hanna sa...

Leila: Ja nu vet vi ialla fall att det inte är något för oss!

KarinW: Alltid något! ;)

Anonym sa...

Kettlebells har jag velat testa ett tag nu! Ska se om det finns något gym här i närheten som erbjuder det. Vore skoj faktiskt! :)