tisdag 10 mars 2009

Köttfärspizza

Det vart en massa köttfärssås kvar sedan i söndags, funderade på vad man kunde hitta på med överbliven köttfärssås. Ett tag lutade det åt paj, men det slutade med att det vart en pizza! På pizzan hade jag, förrutom köttfärs, jalapeño, majs, svarta oliver, riven ost och fetaost. Supergott!!

Idag var jag på Ica på lunchen och handlade lite sallad, i salladsdisken hittade jag förpackningar med pizzasallad och med grönbönsallad, en nyhet för mej ialla fall! Det är helt klart billigare att göra själv, men en förpackning av den gröna bönsalladen åkte ner i min korg i alla fall! Den var god, kan nog hända att den åker ner någon mer gång! =)

//Hanna



6 kommentarer:

Anonym sa...

yummie!

Anonym sa...

Tycker salladen ser jättegod ut, ingenting jag har hört talas om tidigare. Vad är det mer, svarta och cannelonni, eller hur det nu stavas...bönor?

Fröken Dill sa...

Vilken smarrig pizza! En snabbvariant med överbliven köttfärssås är att fixa en ostgratinerad macka med såsen. Ett perfekt knep som jag och min kompis ofta använde när vi pluggade.

Många hälsningar från fröken Dill

Anonym sa...

vilken lyxpizza! min hungriga-tränings-mage skriker efter sånt nu ;) kul att du skrev okm bönsalladen, har velat testa den =)

Anonym sa...

Mmm, ser supergott ut, älskar fetaost på pizza.

Hanna sa...

Leila: Mmm!

Emma: Oj, nu kommer jag inte ihåg, tror det var gröna sojabönor, kidney och vita bönor!

Fröken dill: Ja, inte helt fel det heller! =)

Carolina: Den fick godkänt!!

Jessica: Mm, visst är det gott!