söndag 1 mars 2009

Laxgryta med rödcurry


Jag älskar snabb mat! Inte snabbmat alltså utan mat som går fort att göra. Dagens middag tog lika lång tid att göra som det tog för Joel att dushca!

Laxgryta med rödcurry
2 laxfiléer
1 paprika
1 gul lök
vattenkastanjer
1 burk kokosmjölk
röd currypasta
5 kafirblad
fisksås
salt, peppar

Hacka paprikan och skiva löken. Fräs ett par minuter i lite olja, tillsätt kokosmjölk, ca 1 msk rödcurry, kafirblad och vattenkastanjer. Skvätt i lite fisksås. Smaka av med salt och peppar. Lägg i laxen och låt puttra tills laxen är färdig, ungefär 5 minuter. Servera med nudlar!

//Hanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Precis sån snabb mat jag gillar! Grovt hackade grönsaker, lite kyckling, kokosmjölk och gröncurry (det jag har massor av nu).

Anonym sa...

*skratt* nu har vi ätit typ samma mat två dagar i rad, kyckling i lördags och fisk igår! men din gryta såg mycket godare ut än min soppa!

Vickan sa...

Härligt!
Jag gillar lax väldigt mycket,men steker en oftast bara i ungen,med det här lät super!!

Hanna sa...

rubusarcticus: Det är perfekt mat!!

Anna: Ja, jag såg det, två dagar i rad! =D

Vickan: Det vart riktigt gott!

Anonym sa...

My kind of food!
Ska bli nudlar till middag imorgon!
Ha de/KarinW