måndag 2 mars 2009

Äppelmatvete med chorizo

Mackjärnet med grilljärnsinsats som jag fick i julklapp används flitigt hemma hos mej. Idag grillade jag chorizo som serverades med matvete.

Äppelmatvete med chorizo
4 st chorizo
4 port matvete
½ purjolök
1 äpple
1 liten burk kikärtor
1 lätt créme fraiche
curry

Blanda créme fraiche och curry, ställ in i kylen. Koka matvete enl instruktion. Tärna äpplet och strimla purjolöken, blanda ihop med den färdigkokta matveten och kikärtor. Dela korven på längden och grilla 3-4 minuter.

//Hanna

5 kommentarer:

Sanna sa...

hej där, du har en utmaning hos mig...

Anonym sa...

ja vi får väl se om jag lyckas med surdegsbrödet, tycker som du att det är svårt nog egentligen med vanligt bröd men skam den som ger sig...eller?

Anonym sa...

Haha, jag trodde jag var den enda som brukade dela korven, så svårt att få dem varm annars :P Har fortfarande inte testat matvete...du använde färdigkokt i denna, har du testat den torra? Är det någon skillnad?

Hanna sa...

Emma: Jag har faktiskt inte sett matvete på burk, jag använder mej att torr, tar ca 15 minuter att koka!

Hanna sa...

Ayla: Spännande! =)

Leila: Precis!