torsdag 5 mars 2009

Tacokyckling

Jag hade planerat kyckling till middag, kycklingwraps. Men så gick jag förbi ica i morse på morgonpromenaden och dagens middagstips var den här tacokycklingen som lät så god. Efter lite modifiering vart den så här:

Tacokyckling
4 kycklingfiléer
1 tacokryddmixpåse
2 dl lättcréme fraiche
1 dl vatten
4 port kokt ris
tacotillbehör

Skär kycklingfiléerna i mindre bitar och stek i matfett tills kycklingen är geonomstekt. Häll över tacokrydda och lättcréme fracihe, låt det puttra i ett par minuter. Späd ev ut med lite vatten. Servera med kokt ris och tacotillbehör som majs, riven ost och salsa.

Idag var vi ju och grattade lillkillen som fyllde två år, av oss fick han en snowracer och ett fotoalbum.. Snowracern vart en av favoritpresenterna, han satt på den mest hela tiden vi var där! =) Efteråt följde Niklas och Sara med hit och käkade middag och strax ska jag och Sara gå i väg och träna!

//Hanna

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ge mig!!! Ring på klockan under fönstret om du kommer med gåda nyheter :P

Anonym sa...

goda

Anonym sa...

Visst är det =) Luktar gott i hela lägenheten gör det oxå!

Anonym sa...

det går inte att tröttna på taco-kryddan i olika varianter. vad fräsch din kyckling såg ut =)

Anonym sa...

Det där tror jag nog allt skulle bli min favoriträtt utan problem!!

Hanna sa...

Anonym: Will do! ;)

Leila: Ja det gör ju det!!

Carolina: Den var väldigt god!

Anna: Det tror jag också! =)

Anonym sa...

Så enkelt och så gott! Dags att köpa jalapeño för min del, det var länge sen :)

Visst har du gjort om din blogg lite? I like it!

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg den lägger jag till favoriter..mums massa goda recept