söndag 4 juli 2010

Thaibullar i kokosmjölk

Det varma vädret håller i sig fast det inte varit lika soligt som i fredags. Men det är härligt, man vet att det är sommar när det är varmt även fast det är molnigt! Strax kommer Jessica, ikväll ska vi iväg på bion som vi avbokade i fredags. Här kommer recept på dagens middag, hittade det i senaste Laga Lätt. I orginalreceptet skulle man ha i 100g glasnudlar, det hoppade jag över, däremot la jag till en burk ananas. Så här vart det då:

Thaibullar i kokosmjölk
600g nötfärs

1 tsk salt

2 krm nymald svartpeppar

2 morötter

2 msk rapsolja

1 burk Thai red grytbas, Mrs Cheng´s

1 dl vatten

1 påse bladspenat

1 lime


Blanda färs, salt och peppar. Rulla till 12 bullar. Skala och skär morötterna i mindre bitar. Stek bullarna till fin färg i oljan 3-4 min. Tillsätt morötterna och stek ytterligare 1 min. Häll på grytbas, vatten och ananas, låt puttra ca 5 min. Vänd i spenaten och servera genast med ris och limeklyfta.


Mycket god och enkel middag!


//Hanna

Inga kommentarer: