torsdag 1 juli 2010

Krämig potatissallad och kycklingfilé

Riktig sommarmat vart det idag. Stekta marinerade kycklingfiléer (ännu somrigare som man hade grillat) och en krämig potatissallad. Receptet på salladen fanns med i senaste Laga Lätt, marinaden gjorde jag som vanligt genom att blanda vatten, olja, kycklingfond och kycklingkrydda.

Krämig potatissallad
400g färskpotatis

2 morötter

3 selleristjälkar

1 kruka dill

2 dl créme fracihe

½ tsk vitvinsvinäger

salt, peppar


Skrubba och koka potatisen. Koka 15 min. Skala och skär morötterna i mindre bitar, låt koka med potatisen sista 5 minuterna. Skölj och skiva selleri, hacka dillen och blanda med créme fraiche, vinäger, salt och peppar. Häll av vattnet och halvera potatisarna. Blanda ihop med créme fraichen.

Ikväll var jag, Joel och Niklas iväg på Expo Norr. Grabbarna skulle köpa fiskeutrustning och tillbehör och jag var ute efter provsmakning, ost och strumpor. Köper strumpor på Expo Norr varje år! Men vet ni? Dom hade inte ett enda strumpställ i år, jag är fortfarande alldeles brydd. Inga fiskegrejer som var något heller hade dom, så det vart vi utan. Istället kom vi hem med naturgodis, chips också ost från Skärvången såklart!

//Hanna


3 kommentarer:

Sara sa...

haha ja det kanske är enklare=)

Emma sa...

Den där salladen spanade jag på i tidningen, såg ut som något som skulle vara gott. Tyckte ni att det var det?

Hallon & Blåbär sa...

Morötter i lät ju jättegott, det har aldrig slagit mig att man kan ha i.