onsdag 14 juli 2010

Chorizo med salsa och rostad potatis

Sommaren tycks ha glömt Östersund i år. Medan resten av Sverige har klagat på tropisk värme i dagarna så har inte vi haft mer än 15-16 grader. I går morse när jag skulle gå till bussen var det nio grader ute. :( Jag vill också ha tropisk värme!!! Överlag är jag ganska dålig på matlagning för tillfället, fantasin tryter och jag gör storkok av det mesta så att det räcker ett par dagar, därav den dåliga uppdateringen. Men jag kommer igång snart igen!

Idag åt vi chorizo med hemmagjord salsa och färskpotatis som rostats i ugnen med chips- och pommeskrydda som jag beställde från Borgeby Kryddgård. Beställde ett paket med diverse kryddor som kom igår, deras gröna te Strawberry field var sjuuuukt gott! :)

//Hanna

4 kommentarer:

I Nadjas kök sa...

Jag byter gärna bort min tropiska värme mot dina 15 grader. De skulle kännas så underbart just nu när svetten rinner överallt. Usch nu får det vara nog, vill ha lit svalka.

Din tallrik ser väldigt väldigt god ut

Anonym sa...

Ja visst är det ett tecken? haha. Nu är det snart helg Hanna! Då blir det förhoppningsvis värme

Åsa sa...

Bara namnet Strawberryfields låter ju hur gott som helst!

Cicci sa...

Håller med Åsa, strawberryfields låter riktigt gott! :) Salsan ser riktigt god ut också!