söndag 24 maj 2009

Halloumi med stekta päron.

Ifredags bjöd vi Sofie och Mogge på middag, till förrätt åt vi som bilden visar stekt halloumi tillsammans med stekta päronskivor och lite ringlad honung, mycket gott. Till huvudrätt åt vi den här kalla pastarätten, men parmesanen, persiljan och oliverna byttes ut mot fetaost, basilika och paprika. Det var gott det också!

Efter middagen rullade det in ett par till och sedan var det spelkväll. Spelade favoritspelet Med andra ord och Cranium. Igår for Joel till Näverede för att fiska och jag liftade med brorsan hem till mamma och var där. Nu har jag kommit hem och sitter och väntar på att solen ska nå våran balkong, då ska jag sätta mej och sola och läsa lite. Sedan blir det träning.

//Hanna

4 kommentarer:

soya sa...

Vad intressant det låter. Jag som älskar Halloumi ska defenitivt prova på detta.

Ha nu en fin dag! kram

Minna sa...

Oj så gott det ser ut. Mat helt i min smak. Det var länge sedan jag åt halloumi, bra att bli påmind :)

Hanna sa...

Soya: Halloumi är ju supergott! =)

Minna: Ja jag hade nästan glömt bort det jag också!

Ullis sa...

Måste testa det här,jag är totalt galen i halloumi alla möjliga varianter!!!