tisdag 12 maj 2009

Mexikansk köttfärssås

Igår på vägen hem for vi förbi Ica och hämtade ut Habanerosåserna jag vann hos Lina! Joel hade tagit fram köttfärs till middagen så det fick bli mexikansk köttfärssås. Så här gjorde vi.

Mexikansk köttfärsås
500g färs
1 röd lök
1 burk krossade tomater
1 dl chilisås
1 dl créme fraiche
1 röd paprika
1 liten burk majskorn
1 liten burk kidneybönor
1 vitlöksklyfta
2 tsk grön habanerosås
salt, peppar

Fräs köttfärs och hackad rödlök. Salta och peppra. Tillsätt krossade tomater, chilisås, créme fraiche, hackad paprika, majs och bönor. Pressa i en vitlöksklyfta. Skvätt i lite habanerosås. Den var hott!!! Smaka av med salt och peppar. Servera med nykokt spagetti.



Idag var jag till jobbet och vände ungefär. Fick otroligt ont i huvud och nacke och kände mej väldigt frusen och hängig. Satte mej på en buss tillbaka, kom hem och åt lite och sedan drog jag på mej Joel stora pläd och la mej i soffan för att sova en sväng. En halvtimme sov jag ungefär sedan började det sågas och hamras och borras i lägenheten ovanför. Typiskt!!

//Hanna

4 kommentarer:

soya sa...

Svar: Tack så mycket. Såsen var väldigt god faktiskt^^
Ha en fortsatt trevlig tisdag :)

SKOGSHUSET sa...

Det var en rolig sås! Har aldrig testat innan men det låter som att den piffar till maten rätt rejält:-). Hoppas "skallebanken" gick över och att grannen lugnade ner sig. Alltid problemet med att bo i lägenhet - jag älskar att bo i hus!

Hanna sa...

Soya: Detsamma.. fast fredag! =)

Skogshuset: Det gör den verkligen, man får vara försiktig! =) Ååh, jag vill också bo i hus!!

ANDALE-ORALE sa...

Vad roligt att ni testade såserna. Julio // www.andale.se