fredag 8 januari 2010

Pasta med kräftstjärtar i tomatsås

Förra julen fick jag en kokbok av brorsan och Sara som Allt om mat gett ut, den heter Gott och lätt. Jag tror att det är den kokboken jag äger som jag har testat mest recept ur, finns mycket gott och lätt i den! =) Idag vart det pasta med kräftstjärtar. Receptet är för två personer.

Kräftstjärtar i tomatsås
400g frysta kräftstjärtar, (eller i lag, men inte med dillsmak)
1 purjolök
1 burk krossade tomater med chilismak
1 tsk honung
½ tsk salt
½ dl löst packad basilika

Tina kräftstjärtarna och låt dom rinna av. Ansa och skär purjolöken i bitar. Häll tomatkrosset i en kastrull och tillsätt honung och salt. Låt det koka ihop tills hälften återstår. Blanda ner purjolöken i såsen och låt den koka med ca 2 min. Rör ner kräftstjärtarna och hetta upp. Strö över basilika. Servera med kokt pasta och sallad med sockerärter.

//Hanna

3 kommentarer:

Minna sa...

Ser intressant ut! Har aldrig testat kräftstjärtar på detta sätt, men det måste jag göra! Ha en trevlig helg!

Helena Ljunggren sa...

Oj, det där ser ju jättegott ut. Det måste jag absolut prova någon dag!

Hanna sa...

Minna: Näe, det hade inte jag heller, men det vart gott!!

Helena: Det tycker jag att du ska göra!!