tisdag 4 september 2007

Kräftskivan!


Hallå där!
Har inte haft tid att blogga något om kräftskivan förräns nu. Men det var en riktigt trevligt kväll, vi träffades på nere på Lillänge redan halv tre och sedan for vi och handlade tillsammans. Det vart en massa mat i en massa påsar! Sedan for vi hem till Gabriella och började göra iordning maten, det gjordes röror, fetaoströra, vitlöksröra, och en rödlöksröra gjord av Créme Fraiche, Philadelphiaost och en massa rödlök! Vi tinade kräftor och hackade sallad och gjorde en ost- och skinkpaj med rödlök, majs och tomater, vi skivade bröd, och rostade mackor! Sedan dukade vi och hängde upp lampor och satte på oss hattar och sedan åt vi.... och åt... och åt.... och åt! Jag åt dock inte lika länge som resten av brudarna som frossade i räkor och kräftor... Jag försökte faktiskt, jag åt ett par mackor med rödlöksröra och kräftstjärtar och det var helt okej, men... pajen var godare! =) På kortet ovan är det Therése som syns uppe i hörnet och på bilden här nedanför ser ni mej och Victoria. Jag är brunetten och hon blondinen! Efter allt ätande och surrande så for vi ner på O´learys och röjde.

På Söndagen vaknade jag lite småsliten efter en sen lördagkväll och kom och tänka på att vi aldrig åt osten och kexen som ci hade köpt för att käka senare på kvällen!! Så jag satte mej på en buss och Victoria hakade på och så for vi hem till Gabriella och dukade upp för en bakisdag med komedier och en massa ostar. Vi hade 7 olika ostar, bla brieost, gräslöksost, rödmögelost, grönmögelost och min hemmagjorda lökost!!

Har varit och tränat i kväll så nu ska jag lägga mej nere i soffan och bara slöa tills det är dags för sängen, kanske blir det en film!






Inga kommentarer: