onsdag 12 september 2007

Ajvar

Ja, idag var en spännande matdag! =) Jag hade tänkt att tillaga något med ajvar eftersom jag har en burk som står och väntar på mej sedan vi var och storhandlade senast. Det vart vanlig husman.... med ajvar: Falukorv i ugn med potatismos. Hemmagjord potatismos, givetvis! I vanliga fall när jag gör korv i ugn så brukar jag göra snitt i korven och ha tomater och lök i fårorna. Men idag vart det lite annorlunda. Detta använde jag:
Ajvarkorv i ugn
1 falukorv
1 stor gul lök
Ajvar
Majs
Ost

Först skivade jag korven och löken, och varvade det i en form och så klickade jag lite ajvar på varje korvskiva innan jag la på löken. Sen bredde jag över ett lager ajvar och strödde över majs och avslutade med ett lager ost ovanpå. Jag vart riktigt nöjd med resultatet! Spännande att höra vad det får för betyg av Joel sedan!! Fast och andra sidan tycker han att de mesta är gott! Jag tycker ialla fall att ajvar passade riktigt bra med ajvar till vanlig falukorv!

Näe, nu ska här packas.
//Hanna

Inga kommentarer: