onsdag 20 oktober 2010

Pågens Lingonbröd


Som medlem i Pågens brödpanel så får jag ju hem nyheter lite då och då som ska testas och betygsättas. Först ut i testet den här gången var Pågens lingonbröd. Så här skriver Pågens själv om brödet:

För dig som älskar bröd med lingon! Saftigt mjuka med en god mustig smak av råg. Surdegen ger en mild syrlighet som de noga utvalda lingonen väl rundar av.

Jag gillade brödet, det var saftigt precis som de skriver med en god smak av råg. Däremot tyckte jag att det var lite snålt med lingon. Ett lingonbröd ska smaka lite mer lingon än så tycker jag... Men som sagt, de var saftigt mjuka och goda bullar. Jag hade gjort i ordning mackor med ost, kalkon och lite grönsaker som jag hade med mig som frukost på tåget ner till Skåne i lördags, mycket gott! Idag kom jag hem från Skåne, därav frånvaron i bloggen.

Brödet får 4 av 5 H av mig, med lite mer lingonsmak så hade det varit en fullpottare.



//Hanna

Inga kommentarer: