torsdag 21 oktober 2010

Kycklinggryta


Kycklinggrytavart det till middag idag, litegrann av en kylskåpsrensning! Mycket vitlök var ett av mina krav på middagen då jag försöker att skrämma iväg en förkylning som verkar vara på ingång... Tyvärr hade vi bara 1 klyfta så så mycket vitlök vart det dock inte.

Kycklinggryta
2 stora kycklingfiléer
1 stor gul lök
1 vitlöksklyfta
2 tetror krossade tomater
syltlök
svarta oliver
haricot verts
1 msk kycklingfond
2 msk tomatpuré
salt, peppar

Skär kycklingen i mindre bitar. Skiva löken och hacka vitlök. Låt allting fräsa tills kycklingen är färdig. Häll över krossade tomater. Smaksätta med fond och tomatpuré. Smaka av med salt och peppar. Tillsätt oliver, syltlök och haricot verts. Låt allting puttra medans riset blir färdigt.

//Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den så väldigt god ut!
Letar efter ett gott recept på kycklinggryta. Hittade ett recept här kycklingryta men vill gärna prova något mer innan nästa helg då vi ska ha gäster. Kan du rekommendera det du gjort?

Hanna sa...

Jag kastade ju i sådant som jag tycker om, syltlök, oliver och haricot verts så jag kan absolut rekommendera den. Men som sagt, då är det ju sånt som jag gillar i den! :)