torsdag 21 oktober 2010

Mango chutneylax



Det kändes mindre roligt att laga mat idag då jag knappt känner smak eller lukt. Jag hoppas att det går över väldigt snart för det är fasen inte roligt att inte känna någon smak, tänk vad mycket gott man missar! Dagens middag lagade mer eller mindre sig själv. Det var grönsakerna som krävde lite arbete och det var inte mycket det heller. 


Mango chutneylax
4 laxfiléer
1 burk kokosmjölk
mangochutney 
salt, peppar


Salta och peppra laxfiléerna. Lägg i en ugnssäker form. Häll upp kokosmjölken i en skål blanda i mango chutney efter smak, (jag använde alldeles säkert för mycket för fungerade smaklökar) salta och peppra. Häll över fisken, kör i ugnen 15 - 20 min. Servera med ris och wokade grönsaker. 


//Hanna

2 kommentarer:

MATBLOGGEN sa...

Nu var det länge sedan jag lagade lax -
Så himla gott det ser ut :)

Hanna sa...

Det är så gott med lax!