fredag 3 september 2010

Kycklingwrap

På santamaria.se har de mycket bra recept! Dom här wrapsen passade perfekt till middag idag, eftersom vi fortfarande hade kvar ris i kylen sen tisdagens vecka... jag vet inte alls hur jag måttade då, men mycket ris vart det.

Kycklingwrap
2 st kycklingfiléer
1 msk matolja
1 påse Fajita Spice Mix
2 dl ris, kallt kokt
1 dl majs
1 kruka Koriander
1 st paprika, röd
1 dl gräddfil
4 st tortillabröd
Philadelphiaost
Ruccolasallad

Stek kycklingen i matolja. Tillsätt Fajita mix, ris, majs, hackad koriander, paprika och gräddfil. Blanda samman till en röra. Bred philadelphiaost på tortillan. Lägg på sallad och fyllning. Rulla ihop och slå in i smörpapper.

Wrapsen åt vi med sallad och guacamole, gott gott! Annars är jag rätt less, huvudvärken har hängt kvar sedan igår... ont från nacken och uppåt. Men förkylningssymtomen gav med sig i alla fall. Nu hoppas jag att den håller sig undan för i morron far jag till Stockholm för ett dygn hos Sara och sedan fortsätter jag till Finland för två dagars utbildning.

//Hanna

2 kommentarer:

Växelhäxan från norrland sa...

Vi gjorde lunch ute på muurikkan i helgen och fyllde tortilliabröd med diverse och det blir ju så gott..
Bre philost på tortillian det måste jag komma ihåg till nästa gång, måste ju bli smaskigt.

Hanna sa...

Växelhäxan: Vart in och kikade och det såg ju supergott ut!! Måste inviga muurikan snart. Philadelphiaost på tortillan var en hit, det blir det fler gånger!