torsdag 2 september 2010

Hemma...

I morse skulle jag bara ha legat kvar i sängen... men det visste jag inte när jag klev upp. Lagomt tills att jag kom på jobbet så fick jag ordentlig huvudvärk och var trött och hade ont i hela kroppen. Var bara att vänta på nästa buss och åka hem med den. Tur ändå att det bröt ut så tidigt, det går en buss 10.45 sedan går nästa 16.30.

Kom hem och sov en stund i soffan och sedan gjorde jag i ordning lite fika. Jag är en sån här som tycker synd om mig själv när jag är sjuk, (jamen det är ju jättetrist att vara sjuk ju! :P) så jag försökte att lyxa till det lite grann och gjorde i ordning päron, turkisk yoghurt, nötter och ringlad honung i en efterättsskål. Och ja, lite bättre kändes det allt! ;)

//Hanna

3 kommentarer:

Helena Ljunggren sa...

Det där är det absolut godaste som finns (nu känns det som att jag säger det till allt :) ). Vi brukar ha det som tvgott hemma på kvällarna fast vi har aldrig haft päron, det måste jag testa :)

Emma sa...

Haha, du är inte ensam. SJälv känner jag mig döende vid minsta förkylning och tycker fasligt synd om mig själv.
Hoppas du mår bättre i veckan i alla fall.

Carbonaragratängen nedan såg förresten riktigt god ut!

Hanna sa...

Helena: Visst är det!! Päron har jag inte heller haft tidigare men jag hade hemma och tänkte att det kunde bli gott, det vart det!

Emma: Haha, ja visst är det så att det är jättesynd om en när man är förkyld! :)