lördag 22 maj 2010

Sommardrink.

Igår tog jag och sommarstädade balkongen. Det hade samlats en massa rat där under vintern... bland annat en massa barr från julgranen och en gammal vardagsrumsmatta som mellanlandade där på väg ut till soprummet. Efter en balkongstädning är man värd en drink. Jessica skrattade åt mig när hon frågade vad jag hade i drinken och jag erkände att det faktiskt bara var ett glas juice. Men det var ett fint glas juice!!

Fick hem några värdecheckar på Tropicanas nya juice och med dem följde det serveringstips. Jag tyckte att var bra tips och gjorde i ordning ett varsitt glas åt mig och Joel. Tropicanas juicer är riktigt goda, så det räcker gott och väl med juice i drinken. Så här gör man den fina juicedrinken:

Apple passion
Gnid glasets kant med en apelsinskiva, (eller bara vatten om man som oss inte hade apelsiner) blanda socker och kanel på ett fat och doppa glaset i det. Fyll glaset med krossad is, häll på Tropicana apple pear and passionfruit och garnera med äpple och citronmellis. (Eller så skippar man citronmeliss om man saknar det också.)

Ikväll blir det andra drinkar, det är dags för 30års kalas igen! Här är regnet tillbaka, ganska väntat dock. Jag förstod nästan att solen bara gjorde ett gästspel igår... Men vet ni, jag tror att det kommer att bli en kanonsommar trots att den börjar med en massa regn.

Hoppas att ni får en trevlig lördagskväll!
//Hanna

2 kommentarer:

I Nadjas kök sa...

Håller absolut med, det räcker med bara juice och den ska vara kall...perfekt nu till sommaren.

Johanna sa...

Hej!

Jag undrar bara lite försynt var glasen kommer ifrån? De var ju jättehäftiga!!