tisdag 18 maj 2010

Krämig mangochutneykyckling med touch av chili

Idag vart det pasta med kyckling och kylskåpsrens. Vi hade en halv påse kvar av findus majs-sugar snaps-morötter, det vart lite lite så vi blandade ut med majs och ärtor. Jag anger en hel påse i receptet istället.

Krämig mangochutneykyckling med touch av chili
2 kycklingfiléer
1 påse findus majs-sugar snaps-morötter smaksatt med chili
½ purjolök
1 röd chili
1 frp milda xtra
1 msk knorr kyckling fond
2 msk mango chutney
salt, peppar

Strimla kycklingfiléen, fräs i olja, salta och peppra. Häll i finduspåsen, låt det steka tills kycklingen är färdig. Häll i milda. Smaka av med med fond och mangochutney. Låt det puttra ett par minuter.

Ikväll skulle jag och Sara ha varit ut och sprungit, men jag var tvungen att ställa in det. Min hals känns lite lustig och jag har haft ont i kropp och huvud idag.. Snälla snälla låt mig inte bli förkyld så här en vecka innan Vårruset. Skulle inte bli helt förvånad då både sambo, vänner och kollegor och förkylda. Nej, nu blir det en stor kopp med med massor av honung!!

//Hanna

3 kommentarer:

Jessica sa...

Ooooops

Maxiander sa...

Gott!
Gillar att kombinera kyckling med mangochutney också. Pröva att blanda chutney med chevre. Blir världsklass!

/A

http://www.maxiander.se/category/mat-och-dryck/recept/

KarinW sa...

God kyckling hanna! Hoppas att chilin tar bort förkylningen och lycka till på loppet!